April 6, 2010

My Favourite Sport

Hmmm… tengok tajuk kali ni macam karangan B. Inggeris darjah 6. Sebut pasal sukan ni, akulah rasanya manusia yang tidak dianugerahkan dengan bakat sukan. Bukan tak pernah cuba, memang tak pandailah. Bagi la jenis sukan apa pun, macam kayu je kalau aku main. Ingat lagi zaman sekolah dulu-dulu. Kawan-kawan aku semuanya aktif sukan, siap wakil sekolah dan daerah lagi. Aku tunggu tepi padang je jadi tukang sorak. Okaylah tu kan, ada sumbangan jugak!

Tapi tak per, tak de bakat sukan tak bermakna aku tak minat sukan. Aku suka bola sepak. Pada aku bola sepak boleh menyemarakkan semangat dan menyatukan kita. Semua orang bersatu-padu sokong pasukan masing-masing dan di sini semangat perpaduan terjalin. Tolak tepi la kalau ada segelintir yang bersikap negatif dan terlalu fanatik, itu cuma segelintir saja kan? Kebetulan tahun ni piala dunia, so jangan lupa saksikan pasukan kegemaran korang!

Apa yang aku tengok, bola sepak ni melambangkan maruah. Contohnya dalam acara sukan, Sukan Malaysia ker, sukan SEA ker dan lain-lain lagi lah. Tak menang acara lain pun tak pe, tapi kalau dapat pingat emas dalam acara bola sepak, dah macam menang keseluruhannya kan? Begitulah hebatnya penagan bola sepak. Paling aku terharu tengok semangat rakyat Malaysia tak kira kaum meraikan kemenangan emas pasukan bola sepak negara di sukan SEA tahun lepas.

Sebut pasal bola sepak ni, mesti ada pemain kegemaran aku kan. Aku suka Ronaldo. Hmm…mungkin sebab gigi dia seksi kot. Wakakaka…

Oh ya, aku nak pesan dekat sesapa yang nak main bola, jangan lupa sembur ketiak dengan deodorant ADIDAS. Nanti takdelah bau masam kalau dah berpeluh! Kalau nak gunakan semua rangkaian penjagaan ADIDAS pun lagi bagus. Wangi and macho, gerenti bini atau awek lagi sayang……


Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAS.

3 comments:

.::WaNiE::. said...

good luck bebeh ;)

ina mail said...

Akak suka Becham sebab hensom. sport akak suka lari dalam guni.cam mana tu.

I Am Me said...

wani, tq

kak ina, kalau sukan tu saya terer lah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails