March 26, 2010

Amy Pentaskan Kehidupannya Dalam Konsert Suatu Masa Di Istana Budaya


Pewwiiiittt……nak cerita ni. Malam tadi aku gi tengok konsert Suatu Masa….Amy di Istana Budaya. Fuhh… kalau aku tak cerita pun mesti korang dah boleh bayangkan kehebatan persembahan Amy. Sempurna dari awal hingga akhir. Persembahan pembukaan dia sudah cukup untuk memberitahu bahawa perjalanan konsert ni sangat mengujakan.

Aku minat giler dekat Amy walaupun aku bukanlah peminat rock yang hard core. Aku dengar apa yang sedap didengar. Tambahan pula Amy mengingat kan aku pada ayah aku sebab aku membesar dengan muziknya. Ayah aku seorang yang up to date dengan muzik. Semua lagu dia layan walaupun bukan sezaman dengan dia. And that is why jenis muzik dan lagu yang aku suka banyak dipengaruhi dengan muzik ayah aku. We both love music. Malam tadi semasa menyaksikan konsert Amy aku dapat rasakan semangat ayah aku ada bersama aku.

Tentunya konsert Amy di IB pada kali ini berbeza dengan konsert² beliau sebelumnya. Konsert suatu masa ini memaparkan sisi lain kehidupan amy sebagai anak seni juga sebagai ikon rock tanah air. Dia membawa kita dari zaman permulaannya sebagai penyanyi sehinggalah kepada beliau yang sekarang. Maknanya, the whole concert is about the journey of his life, iaitu gambaran penceritaan dari imej ‘rock’ hingga ke penghijrahan yang sekarang ini yang lebih kepada konsep kerohanian dan ketuhanan.
Pendek kata dia berjaya mengimbau nostalgia para penonton dengan rangkaian lagu² popularnya.

Lebih 20 buah lagu dia bawa semalam seperti Isabella, Aku Dah Bosan, Konkang, Kerja Gila, Suatu Masa dan banyak lagi. Energy dan suara masih tetap maintain walaupun dah berumur 52 tahun. Lagi satu dalam konsert ni, Amy hanya berinteraksi dengan penonton melalui penceritaan kisahnya secara monolog dan alunan suara dalam lagu² beliau. Dan itu sudah cukup untuk membawa penonton merasai kehadirannya. Itulah karisma ikon rock yang tak de dekat orang lain.

Kalau Amy cakap konsert suatu masa di IB ini memenuhi impian dia selepas 30 tahun bergelar anak seni, bagi aku pula impian kecil aku tercapai bila berpeluang menonton konsert beliau. Rugi kalau tak tengok. Ini bukan konsert rock biasa, sarat dengan mesej. Terutama persembahan akhir Amy dengan lagu Kepadamu Kekasih….menusuk ke tulang hitam rasanya, dan bisa gugur air mata aku. Hu..hu..hu…

Anyway thanks to Putri coz bagi kitaorang seat special. Betul² kat tengah mengadap stage. Awww…

Well guys, kalau berkesempatan pergilah ke Istana Budaya,tengok konsert suatu masa…Amy!

5 comments:

.::WaNiE::. said...

i was here

heheh sbb xtau nak komen ape blh x tuan rumah

KenMAHD said...

Azni..ko tak tangkap vid cam masa konsert tu..boleh gak aku tgk dlm utube :) Btw,tq for the info..aku pun klu ada peluang nak jg gi tp memandangkan baby ku masi kecik..so, paham2 la ek ;p

Azni Aziz said...

wanie- tq for dropping by


kenny - bukan setakat video, gambar pun aku tak amik coz nak bagi 1oo% perhatian.

Kay- said...

i likeee!! yippiee...
jgn lupe abcmilo

Elya Roza said...

nak gi konsert ni..uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...jelessssss

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails