May 4, 2010

Konsert Double Trouble Pukau Lebih 20,000 Penonton

Agak terlambat aku buat etri mengenai double trouble ni. Tak pe lah, just nak share pengalaman. Kiranya konsert double trouble ni hadiah sempena hari buruh untuk aku ler. Beli tiket sendiri untuk reward diri sendiri, o.k tak?

Hmm.. teruja sangat nak gi konsert ni, nasib baik dapat pegi jugak akhirnya selepas ada gangguan di saat2 akhir. TQ ti Mas and Farul sebab tumpangkan aku ke sana.

Kami tiba kat sana dah lewat. Dalam 8.45 malam. Parking keta toksah kiralah jauhnya. Berpeluh ketiak weii kami jalan kaki nak ke tempat konsert. Tapi tak pe, minat punya pasal.

Macam-macam orang ada kat sana. Muda, tua, budak kecik, ibu mengandung, orang seberang dan ramai lagi lah. Mana taknya sampai 20,000 orang turun ke Bukit Kiara malam tu gara-gara konsert Double Trouble. And I’m proud to be one of them. Malam yang bikin sejarah wa cakap lu. Sejarah untuk aku yang first time tengok konsert terbuka macam tuh dan ulangan sejarah Buat Search dan Wings bergabung semula atas satu pentas selepas 17 tahun.

O.K, masuk cerita bab konsert. Mula2 aku rasa suam2 kuku coz ada beberapa lagu yang aku tak tau so tak boleh nak ikut lah. But menjelang pertengahan, konsert dah makin rancak dan panas dengan killer songs dari Search dan Wings. Bayangkan bergema stadium tu bila 20,000 orang turut sama menyanyi dengan Amy dan Awie dalam rangkaian lagu2 Sejati, Taman Rashidah Utama, Issabella, Gadisku, Opera Hidup, Isi dan Kulit dan banyak lagi lah. Korang boleh bayangkan suasana time tu macam mana. Aku pun tak boleh nak describe perasaan aku. Hanya orang yang ada kat sana je tahu dan paham.

Tapia pa yang aku perasan Wings nampaknya mendominasi persembahan pada malam tu. Mungkin factor pemilihan lagu. Walau apa pun aura kedua-dua ikon rock tanah air itu tidak dapat dinafikan. Tq to Search and Wings kerana telah menghiburkan aku. Berbaloi RM70 aku keluarkan untuk tiket.

Dan paling membanggakan 1Malaysia bersama meraikan muzik tempatan!



p/s : Harap maaf, tiada gambar dari koleksi peribadi sebab aku telah membangangkan diri kerana tak bawa kamera. Jadi gambar entri ni pinjam dari utusan dah berita harian.

3 comments:

.::WaNiE::. said...

Tak la bangang sangat, sebab aku pun tak bawak kamera

hahahahhaha

kak mi said...

TERBAEK!!!

amira karmila said...

TERBAEK PUNYA!!
check out these Double Trouble T-shirts!
you'll love it

http://www.amirakarmila.com/2010/04/pre-order-double-trouble.html

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails